Oldalak

2012. június 17., vasárnap

Ballagásom

Június.15./ Péntek:
Este fél hatra az iskola aulájában kellet lennünk, nekünk, a ballagó nyolcadikosnak. Hat óra előtt pár perccel bementünk az osztályterembe. Itt a hetedikesektől kapott vörös rózsát kézbe vettük, felsorakoztunk egymás mögé. Pontban tizennyolc órakor megszólat a csengő mely a ballagás kezdetét jelezte és mi elindultunk szabad kezünkkel egymás vállát fogva. A felsős termeket körbe jártuk közben a ballagási dalokat énekeltük. Ezt követően a hetedikesek sorfalat álltak és mi kivonultunk a suli sportpályájára, vagyis az ünnepség helyszínére. A helyünkre értünk és a Himnusz felhangzott. Miután a dal véget ért, Brigi felmondta a versét és egy kellemes zene vette kezdetét. Osztályfőnökeink és mi csillagformát alkotunk és a dal adott pontján a ballagtató osztály diákjai felaggatták ránk a tarisznyákat. Aztán Vera (aki hatodikos) bejelentette, hogy itt az ideje a virágátadásnak. Mint osztály- és évfolyamtársaim, úgy én is sok szép virágcsokrot kaptam szüleimtől és rokonaimtól. Utána minden vendég helyet foglalt. A kenyér, só, virág átadás következett. Itt Dani, Dávid és én mentünk és velünk szemben jött három elsős nebuló, akik átnyújtották a sót, cipót és margarétát. Majd elérkezet a névsorolvasás. A ballagok neveit két hetedikes lány olvasta. A nevek elhangzása után félkörbe álltunk és elzengtük a szeretet nem fogy el sosem c. éneket. Utána a rózsát, melyet előtte már felvettünk átnyújtottuk édesanyáinknak. Majd Marika néni mondott beszédet és közben átadta az ajándékokat a legjobb tanulóknak, illetve a legtöbb közösségi munkát végzőknek, akik közt én is szerepeltem. Ezt követően siettem átvenni a keringő ruhámat és elég gyorsan átöltöztem hála a segítő tanároknak. Aztán mi táncosok kisétáltunk és a már beállított felállásba voltunk. Nem kellett sokat várnunk a zene felcsendült és a tánc elkezdődött. Sajnos rövid volt a keringő, de nagyon jól sikerült. A többi lány ment ruhát váltani, míg én, Orsi meg a Márk búcsúbeszédet olvastunk. Miután én elolvastam a részemet indultam visszaölteni az ünneplő ruhám. Majd siettem ki a többiekhez, mert az utolsó esemény következett a műsorból. A hetedikesek, hatodikosok illetve ötödikesek alkottak egy kis kört kezükben galambbal és mi köréjük álltunk egymás kezét fogva. Mikor a dal az adott részhez ért akkor az állatott elengedték és mi nyolcadikosok jelképesen felemeltük velük a kezünket. A helyünkre kóvályogtunk és az ott hagyott virágokat felvettük. Végül pedig elballagtunk vissza a termünkbe.

Bevonulás. 
Keringő. 
Galamb eresztés. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése